Monday, December 7, 2009

Kurus, pucat dan cengkung-Ketua Pengarang Harakah


Saya bersama Pengerusi Lajnah Kebajikan PAS Negeri Selangor, Ustazah Mariam Abd Rashid sempat menziarahi Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman yang baru saja menjalani pembedahan jantung di HSC medical center, Ampang.

Beliau memaklumkan pembedahan kali kedua akan dilakukan pada hari Jumaat ini. Beliau akan menjalani rawatan jantung iaitu prosedur angioplasty untuk memasukkan balon dan tongkat bagi membuka saluran jantungnya yang tersumbat. Pembedahan ini memerlukan kewangan yang melibatkan angka yang besar.

Pembedahan pertama berjumlah RM13,887.20 dan sudah dijelaskan. Bagaimanapun pembedahan kedua memang memerlukan kewangan yang lebih besar.
Sayu hati saya melihat keadaan (bos) saya. Rupa-rupanya perasaan sayu itu turut dikongsi oleh sahabat saya kak yam (Ustazah Maryam). Tubuhnya yang agak berisi kurus, pucat dan cengkung. Saya bersama kak Yam berusaha untuk mendapatkan bantuan kewangan bagi meringankan tanggungan kos rawatan dan pembedahan jantung beliau.

Hanya kata-kata sabar saya titipkan kepada isteri beliau dan doa supaya e lutfi cepat sembuh. Saya memeluk isteri beliau supaya bersabar kerana suaminya bukan saja ada masalah jantung tetapi turut mempunyai penyakit lain.
Saya faham emosi isterinya ketika ini. Saya insaf...kerana saya pernah mengutuk dan mencaci bos saya. Dalam keadaan e lutfi yang akan menjalani pembedahan sekali lagi, saya mohon kepada Allah moga dipermudahkan dan diselamatkan.

Lajnah Kebajikan PAS Selangor turut memberi sumbangan dan kutipan derma akan dilakukan.

No comments: