Wednesday, January 6, 2010

Anjing serang orang laung `Allah hu Akhbar'


Di Malaysia sedang sibuk membicarakan penggunaan nama Allah dengan masing-masing pihak mengemukakan hujah serta pendapat.Bagaimanapun di Israel hak bersuara disekat.
Jika anda berteriak atau berdemontrasi menyebut kalimah `Allahu akbar' anda boleh diserang anjing penyerang tentera Israel.Perkara ini didedahkan oleh Ahli Parlimen Israel, Ahmed Tibi.Menurut laporan tentera Israel didakwa melatih anjing untuk menyerang orang yang berteriak kalimah "Allahu Akbar."

Informasi ini pertama kali disiar radio tentera Israel oleh korespondennya, Carmela Menashe. Kecurigaan itu dikuatkan lagi laporan Ahmed Tibi, warga Arab berkata dalam sidang Parlimen bahawa kalangan orang tua dalam tentara Israel menyaksikan sendiri bagaimana anjing tentera itu dilatih untuk menyerang orang yang meneriak kalimah "Allahu Akbar".

Ia ditunjuk dalam satu demontrasi unit anjing penyerang tentera Israel."Anjing tentera Israel dilatih untuk menyerang dan menerkam orang-orang Arab yang meneriak kalimah "Allahu Akbar," kata Tibi di hadapan anggota parlimen.Walaupun radio tentera Israel sendiri yang pertama kali melaporkan informasi tersebut, namun pihak tentera Israel menafikannya."

Salah satu dari kemampuan yang dimiliki unit anjing kami adalah melatih anjing itu untuk mengenal musuh yang mengenakan seragam atau yang berpakaian awam," demikian kenyataan IDF. (ln/hrz)

No comments: