Saturday, December 26, 2009

Kawan ku kenal baik rupanya ketua syaitan

"Malam tadi aku tidak kemana-mana hanya mencari tempat tenang dan terasing daripada orang ramai.Dalam aku tengah khayal menikmati malam datang dekat aku dua orang tapi rupa tidak seperti orang. Walaupun dia cuba menunjukkan kebaikan dan kewarakan tetapi yang jelas pada dua makhluk ini ialah kejahatan.Maka mengaku dua orang itu yang beliau bukan manusia tetapi syaitan.Kata syaitan itu kepada ku: "Malam ini aku malas nak kacau kau asyik berpeleseran tidak tentu arah. Jadi kau ni telah membuang masa aku sebagai tugas aku yang menggoda.""Baiklah untuk tidak buang masa aku, kau bagi aku nama orang yang paling baik yang kau kenal untuk aku goda," sambung syaitan itu lagi.Aku kemudiannya terfikir siapa kawan ku yang paling baik. Maka terlintas difikiranku salah seorang kawan memang dia terkenal cukup baik. Paling warak dan alim daripada yang aku kenal.Setelah aku berikan nama tersebut kepada syaitan tersebut, sebaliknya wajah syaitan tersebut berubah.Katanya: "Ini ketua aku!"* Peringatan: Cerita tersebut tiada kena mengena dengan siapa malah saya sekalipun. Ia diambil daripada telefon bimbit anak saya yang kemudian diolah untuk menarik semoga menjadi humor tauladan."

1 comment:

MAWAR PINK said...

MEMANG BANYAK ORANG YANG CAMTU..MUKA BAIK, WARAK TAPI HAKIKATNYA DIALAH BAPAK SYAITAN...

ORANG YANG CAMNI SENANG DAPAT PENGARUH..LAGAK MACAM USTAZ..RUPA2NYA SPESIS CAM AYAH PIN/ RASUL MALAYA...

MAKA SELALU LA BERWASPADA...LAGI KEPADA BAKAL-BAKAL MERTUA SELIDIKI DULU CALON MENANTU ANDA....